hieu   اقتصادی  26 خرداد 1405  6

آغاز اجرای الگوی تشویق‌محور برای مدیریت مصرف گاز در اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تبیین الگوی تازه اقتصادی در مدیریت مصرف، از رویکرد «تشویق‌محور» به‌جای اقدام‌های تنبیهی خبر داد و گفت: با ورود شرکت‌های «کارور»، صرفه‌جویی در مصرف گاز به کالایی باارزش و قابل معامله در بورس تبدیل شده است که حتی مشترکان جزء خانگی، از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

ابراهیم محسنی هماگرانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا از آغاز اجرای سازوکار تازه برای مدیریت گاز خبر داد و گفت: همراهی مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای عبور از ناترازی انرژی ضروری است.

وی درباره این الگوی اقتصادی افزود: در نظام تعرفه تازه، یک مشترک خانگی در پلکان اول بابت هر مترمکعب گاز فقط ۱۶۷ تومان پرداخت می‌کند؛ اما در صورت همکاری با شرکت‌های کارور و تحقق صرفه‌جویی نسبت به پارسال، «گواهی صرفه‌جویی» صادر می‌شود. این گواهی به مشترک اجازه می‌دهد هر مترمکعب گاز صرفه‌جویی‌شده را در ایام اوج مصرف به قیمت ۱۸ هزار تومان در بورس به فروش برساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: این سازوکار، انگیزه‌ای دوجانبه برای شرکت‌های کارور و مشارکت فعال مردم ایجاد می‌کند. در واقع ما از فضای اخطار و تنبیه فراتر رفته‌ایم و به حوزه‌ای وارد شده‌ایم که مدیریت مصرف برای شهروندان، فعالیت اقتصادی بسیار سودآور و جذابی به شمار می‌آید.

محسنی هماگرانی با تبیین چالش‌های پیش‌رو در مسیر مدیریت مصرف انرژی بیان کرد: در شرایط ناپایدار کنونی، ترسیم چشم‌انداز دقیق، کار دشواری است؛ اما نکته محوری این است که رسیدن به اهداف بهینه‌سازی، وظیفه یک ارگان یا سازمان ویژه نیست.

وی افزود: برای دستیابی به استانداردهای جهانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همه ارکان ازجمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، بخش حمل‌ونقل، نظام مهندسی، شهرداری‌ها و شرکت ملی گاز ایران باید به‌طور یکپارچه در این مسیر مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، مدیریت انرژی را دارای دو رکن «حاکمیتی» و «فرهنگی» دانست و تصریح کرد: در بخش بالادستی و حاکمیتی اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده است، اما آنچه در زمان بحران می‌تواند راهگشای اصلی باشد، همراهی مردم و نهادینه‌شدن فرهنگ مصرف بهینه در بطن جامعه است.

محسنی هماگرانی با اشاره به حوادث اخیر و هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های انرژی یادآور شد: امسال به دلیل تهاجم دشمن به بخش پالایشگاهی، بخشی از تولید کشور با اختلال روبه‌رو شده است. اگرچه همه ارکان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به‌طور شبانه‌روزی در تلاش هستند تا مردم در بخش خانگی دچار چالش نشوند، اما امسال، سالی استثنایی است.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجادشده، از مردم عزیز درخواست می‌کنیم با مدیریت مصرف، ما را در عبور از این شرایط یاری کنند.

 

 

منتشرشده در اقتصادی

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

آب و هوا

مزایده املاک مازاد مخابرات

شرکت گاز استان کردستان

شرکت گاز استان کردستان

شرکت گاز استان کردستان

آخرین اخبار
اقتصادی
خرداد 30, 1405
 احسان مشکلانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان با اشاره به جایگاه ویژه کمیته تخصصی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انرژی، از تلاش‌های ...
اقتصادی
خرداد 29, 1405
سردار دکتر منتظرالمهدی در ادامه یادداشت آورده است: بی‌شک، غرض از تحمیل آشوب جنگ به مردم شریف ایران،  تضعیف اراده ملی و آسیب‌زدن به فرهنگ و هویت ...
اقتصادی
خرداد 29, 1405
🔻مهم‌ترین اقدام شرکت در این حوزه، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه متمرکز پساب ذوب‌آهن اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازچرخانی آب در صنعت فولاد کشور است ...

Please publish modules in offcanvas position.