در ابتدای این بازدید، فرهاد قادریان، مدیرعامل شرکت تأمین آب صفه که مجری طرح انتقال آب دریا به صنایع استان اصفهان است، به تشریح جزئیات، چالش‌ها و موانع موجود در مسیر اجرای پروژه اشاره کرد و از عزم جدی تیم اجرایی برای حل این مسائل خبر داد.

زرندی در این بازدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت‌های صورت گرفته، بر اهمیت این پروژه در تحقق اهداف توسعه‌ای فولاد مبارکه تأکید کرد و با اشاره به جزئیات فنی این پروژه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، انتظار می‌رود که این پروژه به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، در حین بازدید، جمعی از معاونین و مدیران فولاد مبارکه نیز با بررسی نقاط مختلف پروژه و گفت‌وگو با تیم‌های اجرایی، از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفتند و سید امیر طباطبائیان، مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه نیز گزارشی از جزئیات فنی این پروژه به مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ارائه داد. با تکمیل این طرح، آب مورد نیاز فولاد مبارکه تأمین و این شرکت نسبت به برداشت از حوضه آبریز زاینده‌رود به طور کامل بی‌نیاز می‌شود.

در پایان این بازدید، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ضمن قدردانی از همه عوامل اجرای و دست‌اندرکاران این پروژه، از تلاش‌های صورت‌گرفته ابراز خرسندی کرد و بر لزوم همکاری همه‌جانبه بین بخش‌های مختلف برای تسریع در روند اجرای پروژه تأکید کرد و گفت: توسعه و پیشرفت ما وابسته به توانمندی‌های تیم‌های اجرایی و مدیریتی است و باید با همدلی و همکاری، موانع را پشت سر بگذاریم.

 

 

به گزارش آلاچیق خبر ، دکتر مهدی جمالی نژاد،استاندار اصفهان در حاشیه بازدید از خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به دلیل اهتمام ویژه به مسئله انتقال آب دریا به استان اصفهان، اظهار کرد: دکتر زرندی با حضورش در نخستین روز کاری خود بعد از معارفه‌اش در شرکت آب صفه نشان داد که دغدغه تامین آب استان را دارد و موضوعات اصفهان برایش اولویت زیادی دارد.

وی تاکید کرد: هیچ مسئله‌ای به اندازه تنش‌های آبی در نظام مسائل استان برای مردم و کشاورزان مهم نیست، شب گذشته تا پاسی از شب جلسه با کشاورزان شرق استان داشتم و باید توجه داشت که هیچ چیز به اندازه آب برای حیات بی‌رمق استان اصفهان حیاتی نیست.

استاندار اصفهان رفع مشکلات آبی را تنها مطالبه اصلی کشاورزان استان اصفهان دانست و گفت: ما هر هفته جلساتی در رابطه با تنش‌های آب شرب و کشاورزی داریم که از مدیرعامل فولاد مبارکه نیز برای حضور در این جلسه دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه چند پروژه وجود دارد که پازل رفع مشکلات زاینده رود را کامل می‌کند، اضافه کرد: اولین پروژه کوهرنگ ۳ است که تونل و مسائل پیرامونی آن انجام شده و تنها سد این پروژه در دستور کار است. دومین پروژه، پروژه انتقال آب ماندگان است که مطالعات آن از ۵۰ سال گذشته انجام شده و عملیات اجرایی آن با دستور مستقیم رییس‌جمهور وقت آغاز شد و امیدواریم با همکاری صنایع و به ویژه فولاد مبارکه و شرکت پالایش نفت اصفهان در زمان مقرر اجرایی شود.

جمالی نژاد انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان را سومین پروژه تکمیل کننده پازل احیای نسبی زاینده رود دانست و گفت: از سویی نیز باید نظارت و کنترل جدی بر روی برداشت آب در بالادست که در استان اصفهان و چه در استان‌های مجاور داشته باشیم تا اقداماتی که انجام می‌دهیم نتیجه بخش باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ما با مشکل جدی در حوزه تامین آب شرب خواهیم داشت، ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت نیرو طی ۵۰ سال اخیر هیچگاه مشاهده نشده است که در فصل زمستان آب ذخیره پشت سد زاینده رود به ۱۴۲ میلیون متر مکعب برسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هر چند میزان آب پشت سد زاینده رود نگران کننده است اما ما همچنان امیدوار هستیم.
وی تاکید کرد: طی ۳۰ سال گذشته وعده‌های زیادی در حوزه پروژه‌های انتقال آب داده شده که به ثمر ننشسته است و مردم نسبت به اجرای پروژه‌های آب ناامید شده‌اند امیدواریم بتوانیم با همت فولاد مبارکه یخ یاس و ناامیدی ۳۰ ساله مردم اصفهان در حوزه پروژه‌های آبی را بشکنیم.

جمالی نژاد با بیان اینکه ما هزاران پروژه فعال در استان اصفهان داریم اما پروژه‌های انتقال آب نه تنها در استان اصفهان بلکه برای فلات مرکزی و استانهای همجوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: اراده مدیرعامل فولاد مبارکه در اجرای پروژه‌های انتقال آب برای ما بسیار مهم است که خوشبختانه تاکنون پیگیری‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش آلاچیق خبر ، مهدی جمالی‌نژاد در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ضمن قدردانی از مدیرعامل سابق شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: اهتمام ایشان به طرح‌های توسعه شرکت و همچنین دستیابی به رکوردهای جدید، اتفاقات بی‌نظیری را در این دوره مدیریتی رقم زد.
وی افزود: باور عینی ایشان به شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان در حل مسائل فولاد مبارکه بی‌نظیر بود و ایشان با این اعتقاد که شرکت‌های دانش‌بنیان کیمیای عصر جدید هستند، به جنگ با مشکلات رفت.
استاندار اصفهان با اشاره به احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی توسط این شرکت بیان کرد: اقدامات جسورانه و مسئولانه مدیریت شرکت فولاد مبارکه در احداث نیروگاه خورشیدی و سیکل ترکیبی تحسین‌برانگیز بود و جای تشکر دارد؛ ایشان به بحث توسعه پایدار که موضوع بسیار مهمی است، اهتمام ویژه‌ای داشت.
وی ادامه داد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و رفع مشکلات آب نیز اقدامات خوبی در این دوره مدیریتی انجام شد؛ باید گفت که همه ما هم‌قسم شده‌ایم تا نشان دهیم زاینده‌رود نه می‌میرد و نه فراموش می‌شود.
جمالی‌نژاد افزود: تمدن اصفهان تنها چیزی است که برای این استان باقی مانده است و تمدن‌ها نیز با فرهنگ زنده می‌مانند؛ با توجه به این موضوع شاهد حضور ارزشمندی از شرکت فولاد مبارکه در مباحث فرهنگی بودیم.
وی با بیان اینکه کلید قفل مشکلات هر سرزمین در دست فرزندان همان خاک است، گفت: استان ما خواستگاه مدیران لایق و متخصصان ویژه است و در برخی دولت‌ها بیش از نیمی از کابینه، اصفهانی بوده‌اند اما امروزه تصور می‌شود که برخی مدیران اصفهانی با مسئولیت قهر کرده‌اند.
استاندار اصفهان افزود: این برای ما مطالبه است که چرا هیأت مدیره چنین مجموعه بزرگی فاقد افراد اصفهانی است درحالی که با مشکلات استان، شهرستان و همچنین مردم این سرزمین گره خورده است.
وی ضمن خیرمقدم به مدیریت جدید شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: انتظارات بالا نه به معنای مطالبات کور بلکه به معنای اعتماد بالا به مدیر جوان کنونی است؛ امیدواریم که آغاز این مدیریت نه‌تنها یک تغییر بلکه شروعی برای دستاوردهای بزرگتر این شرکت باشد.
جمالی‌نژاد افزود: انتظار داریم که مدیریت جدید این شرکت پروژه‌های آبی را با سرعت و جدیت گذشته پیش ببرد؛ همچنین امیدواریم همان تعصب، غیرت و سخت‌کوشی مدیر سابق در دوران جدید ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: در این استان در کنار همه مشکلات و البته ظرفیت‌های موجود، مردمانی وجود دارند که زمین خود را شناخته و عمده مشکلاتشان را در همین سرزمین حل خواهند کرد.

به گزارش آلاچیق خبر / علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان در حاشیه آیین انعقاد این تفاهم نامه گفت : با توجه به گستردگی زنجیره تولید فولاد کشور و نیز توانمندیهای شرکت های تامین کننده بخش های گوناگون این زنجیره ، بر اساس جلسات کارشناسی بسیاری که با شرکت فولادی برگزار شد، امروز تفاهم نامه خوبی به امضا رسید.  
وی افزود :  شرکت های بسیاری در بخش های تامین قطعات و تجهیزات،مواد اولیه، بومی سازی و ... با مجموعه های فولادی سراسر کشور همکاری می کنند این تفاهم نامه با هدف هم افزایی و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات این شرکت ها و تعامل بیشتر با آنها مورد توجه قرار گرفت.  
معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان ادامه داد : اشتراک گذاری بانک اطلاعات جامع تامین کنندگان در صنعت فولاد، موتور محرک جهت دستیابی به تولیدات داخلی و بهبود "برند ساخت ایران" خواهد بود که نتیجه این رویکرد کاهش واردات قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی است. همچنین امکان ارزیابی تامین کنندگان را در بستری فراگیر ،فراهم می آورد که این رویکرد  انتخاب تامین کننده توانمند را نیز تسهیل می نماید.  
علی نصیری خاطرنشان کرد : این تفاهم نامه، منبع بسیار بزرگی برای تولید با محوریت اقتصاد دانش بنیان و بهره گیری از توان داخل است که قطعاً در اشتغالزایی برای فرزندان ایران عزیزمان و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور نقش شایان توجهی دارد.  
صابر سنایی مدیر ارشد بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان نیز در خصوص امضای این تفاهم‌ نامه بیان کرد : بر اساس برنامه‌ ریزی‌ هایی که با مدیریت سفارشات و سرپرستی تامین‌کنندگان صورت گرفت، نشست ‌های متعدد با فولادسازان دیگر از جمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ... منجر به امضای تفاهم ‌نامه ‌ای بین ۱۴ فولادساز کشور شد که بر اساس آن لیست‌ های تامین کنندگان شرکت ‌ها مشخص و در اختیار یکدیگر قرار خواهد گرفت تا از تجربیات شرکت‌های مختلف در این بخش استفاده شود.
 وی اظهار داشت : از این طریق توانایی‌های سازندگان مختلف در بخش ساخت قطعات صنعتی و تامین‌کنندگان مواد اولیه در اختیار همه تولیدکنندگان فولاد قرار گیرد و هم‌ افزایی در خریدهای تولیدکنندگان فولاد را به همراه دارد.
  مهدی شاطری مدیر سفارشات و کنترل کالا نیز امضای این تفاهم ‌نامه را نقطه عطفی در هم افزایی بیشتر تامین کنندگان در صنعت فولاد دانست و اظهار داشت : مدیریت ارزیابی رتبه ‌بندی تامین‌کنندگان کمک می‌کند این گروه اثربخش و بالقوه بیشتر شناسایی شده و در تامین قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی عملکرد مناسب ‌تری محقق شود.
 وی افزود : امضای این تفاهم ‌نامه توسط بالاترین مسئولین خرید شرکت‌ های فولادی، بستر شناسایی تامین‌کنندگان زنجیره فولاد کشور را فراهم می آورد تا از این طریق  با بهره ‌مندی از ارزیابی ‌های صورت گرفته توسط آن‌ها ، انتخاب مناسب ‌تری جهت تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز صورت بگیرد.
شایان ذکر است این تفاهم نامه همکاری بین شرکت ‌های عضو با رویکرد ایجاد مدل مشترک ارزیابی منابع ، انتقال دانش و تجربیات، بررسی و تجمیع نیازهای مشترک در راستای تقویت سازندگان ایجاد نشان تجاری ایرانی، ایجاد کارگروه های تخصصی و بسترهای حمایتی تامین کنندگان، سرمایه گذاری و توسعه سبد محصول و همچنین ایجاد فضای رقابتی تنظیم و به امضا رسید.   
گفتنی است، مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت ۵ سال و قابل تمدید می باشد. شرکت‌های امضا کننده این تفاهم نامه عبارتند از: ذوب آهن اصفهان،فولاد مبارکه،فولادخوزستان، مجتمع فولاد خراسان، فولاد هرمزگان جنوب، فولاد آلیاژی ایران، آهن و فولاد ارفع، صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد، صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، فولاد غرب آسیا، فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری، ورق خودروی چهار محال و بختیاری، مجتمع صنعتی اسفراین، سنگ آهن مرکزی ایران و معدنی و صنعتی گل گهر.

به گزارش آلاچیق خبر ، متن نطق میان دستور احمدرضا مصور در صد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به شرح زیر است:

 

اصفهان عزیز ما رنجور شده است اگر چه سینه‌ای ستبر مانند تاریخ دارد اما اینک امانتی نزد ماست و ما چه مسئولین چه مردم امانتدار خوبی نبوده‌ایم.

 باغ شهر زیبای اصفهان فرزندان بسیاری را تقدیم تداوم انقلاب و نظام کرده است اما اکنون رنجور بی تدبیری و بی مهری و بی انصافی‌ها واقع شده است، این حق اصفهان نیست. 

آب و خاک و هوای اصفهان تأسف برانگیز شده. مردم شریف اصفهان در روزهای اخیر گرفتار کم آبی و بی آبی در مصارف شرب خود شده‌اند، اگرچه تلاش خادمان سازمان آب در راستای کم کردن آلام مردم ستایش برانگیز است اما به ریشه این کمبودها که بنگریم در می‌یابیم که مشکل ریشه در زاینده رود و فصلی شدن آن دارد، موضوع خشک شدن نسبی سفره‌های آب زیرزمینی و فرونشست و فروریزش‌های ناشی از آن خطری است که اصفهان و مواریث فرهنگی و تاریخی را تهدید می‌کند.

 تاریخ و بوم شناسی اصفهان ما نشان می‌دهد که زاینده رود بوده است که این هامون را و بسترش را سرپا نگه داشته است، مادی‌ها و انهار، جاری شدن آب در سطح و بستر و عمق شهر بوده که این سرزمین را برقرار داشته است و اکنون به این خطر نزدیک می‌شویم که این موارد نیز دچار خدشه شوند. این حق اصفهان نیست.

 در آلودگی هوا که قصه پرغصه و تکراری ماست شرح ماجرا دردناک‌تر است، تعداد اندک روزهایی با هوای پاک، آلایندگی به انواع آلاینده‌ها که یک نمونه آن میزان غلظت گاز اوزون به ۲۲۴ واحد در ایستگاه فرشادی در وسط شهر و ۱۵۲ پی ام دو و نیم است که مربوط به تاریخ ۹ مرداد امسال است. آمار امروزش را هم در نرم‌افزار آنلاینش می‌شود دید که متاسفانه همچنان ناسالم است.

 به هنگام بحث آلودگی هوا منشا و منابع آن به راحتی فراموش می‌شود، آیا راست است که پالایشگاه و نیروگاه و فولاد مبارکه و پتروشیمی و امثال آنها دیگر آلاینده نیستند؟ آیا این شدت آلایندگی از اثرات ترافیک و اتومبیل و اتوبوس است؟ ای کاش مدیر کل محترم محیط زیست که در این روزها سکوت کرده‌اند لااقل روشنگری می‌کردند، این حق اصفهان نیست.

 این روزها در شهر گاهی ترافیک بدی را ملاحظه می‌کنیم، لوازم کنترل ترافیک تماماً توسط شهرداری تامین شده و می‌شود، چراغ‌ها، دوربین‌ها، خط‌کشی‌ها و امثال آن، اما هرچه نگاه می‌کنیم از حضور پلیس راهور کمتر اثری دیده می‌شود، علت آن را نمی‌دانم که خوب است معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ضمن پیگیری روشن فرمایند، این حق اصفهان نیست.

کیفیت آسفالت‌های انجام شده در برخی از نقاط شهر و برخی از پروژه‌های کوچک خوب نیست و متاسفانه به نظر می‌رسد کمیت بر کیفیت در برخی از موارد غلبه کرده، آیا نظارتی بر این موارد به ویژه در مواردی که آسفالت در کوچه‌ها و معابر فرعی انجام شده است وجود ندارد؟ این حق اصفهان نیست.

خوب است شهرداری اصفهان گزارش‌های لازم جهت اطلاع عموم در خصوص فعالیت‌های محیط زیستی، انرژی، عمرانی و خدماتی که به طور مستمر انجام می‌دهد را ارائه دهد، حال که کسی به فکر اصفهان زیبای ما نیست خودمان به فکر خودمان باشیم و از زحماتی که متحمل شده‌اند کارمندان و کارگران محترم شهرداری غافل نشویم، البته گزارش‌های مکتوب و مستندی از وضعیت نظافت در مناطق مختلف رسیده است که پاسخ مکتوب و مستند و مهمتر از آن پاسخ و اقدام مناسب لازم است.

مواردی از سئوالات اینجانب و گزارش‌هایی که خدمت شهردار اصفهان ارائه شده است پاسخ داده نشده و از زمان قانونی پاسخ‌گویی عبور کرده است، برخی از این موارد مرتبط با حقوق بیت‌المال است و اگر قرار بود برای خوش آمدن یا نیامدن افراد رفتار و سئوال و برخورد خود را تنظیم نماییم، نباید مسئولیت قبول می‌کردیم، اکنون که شهردار محترم با روی گشاده، پذیرای انتقاد، مطالبه و پاسخگویی هستند که این چنین هم انتظار می‌رفت، خوب است معاونین و مدیران ایشان هم از ایشان تبعیت کنند.

نکته نه چندان جالب اینکه اخیراً در برخی از پاسخ‌ها شرح سئوال خودم را به عنوان تایید اتفاق واقع شده ارائه می‌دهند که جای گله دارد، لذا از ریاست محترم شورا انتظار دارم در جلسه‌ای همه سوالات و پاسخ‌ها را بررسی نمایند و امیدوارم متخلفین و خطاکاران در پشت سر شهردار محترم خود را پنهان نکنند.

در پایان عرایضم مجدداً تقاضا می‌کنم از آقای رئیس محترم شورا، مسئولین مربوط به مشکلات را - ما طبق قانون حق داریم سئوال کنیم از مسئولین محترم استان حتی در حوزه شهری- مدیر کل محترم محیط زیست دعوت شود، مدیرکل‌های محترم دیگری که به نوعی با حوزه‌های حمل و نقل ترافیک مرتبط هستند نیز دعوت شوند و پاسخگو باشند. واقعاً من نگران هستم با این دست فرمانی که حالا دولت هم در پیش گرفته که متأسفانه خیلی چشم انداز خوبی را نسبت به اصفهان نشان نمی‌دهد نگران هستم که ما زمان را از دست بدهیم.

 وضعیت را دارید می‌بینید، آلودگی، وضعیت آب و هوا و خاک به نوعی نیست که بشود از آن تسامح کرد. شدت بیماری‌ها بالا رفته و برخی از پارامترهای منفی در شهر اصفهان بالا رفته است. 

ما اگر هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم لااقل سؤال می‌توانیم بکنیم و وظیفه قانونی و شهری خودمان را انجام بدیم من امیدوار هستم که مجموعه مدیریت استان به گونه‌ای انتخاب شود که دغدغه اصفهان را داشته باشند نه دغدغه سکوی پرتاب برای جای دیگر و مسائل سیاسی.

انتهای پیام/

به گزارش آلاچیق خبر / گمرک ایران آمار عملکرد ۱۰۰ صادرکننده اول کشور در حوزه تجارت خارجی را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد. از مجموع صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته، بالغ بر ۱۳۶ میلیون تن به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است که از این میزان، ۶۹ میلیون و ۷۳۹ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون دلار توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر انجام گرفته است. این میزان صادرات توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر، بیانگر افت ۱.۴۷ درصدی از نظر وزن و افت ۱۸.۹ درصدی از نظر ارزش دلاری نسبت به سال ۱۴۰۱ است. با این حال فولاد مبارکه توانسته است در سال ۱۴۰۲ هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش دلاری، رشد قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته باشد. 

نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است.
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان صادرات این شرکت در سال ۱۴۰۲ گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تغییر رویکرد در حوزه فروش و بازاریابی و حضور موثر در بازارهای جدید توانست ضمن تامین نیاز مصرف کنندگان داخلی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۷ میلیون دلار صادر کرده که از نظر وزنی ۱۶.۶۱ درصد و از نظر دلاری ۱۴.۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است و این رشد صادرات در شرایطی رقم خورده است که در سال ۱۴۰۲ با محدودیت‌های شدیدی در حوزه برق و گاز مواجه بودیم. 
طیب‌نیا افزود: نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است. این مسئله بیانگر نگاه ویژه فولاد مبارکه برای گذر از خام‌فروشی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه با کسب سهم ۱.۴۳ درصدی ارزش دلاری صادرات در بین کل صادرکنندگان در جایگاه پنجم قرار گرفته است و این در شرایطی است که رتبه اول به شرکت ملی گاز و سه رتبه دیگر به شرکت‌های حوزه پتروشیمی باز می‌گردد و این مهم، اهمیت رتبه فولاد مبارکه را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی و پتروشیمی دو چندان می‌کند. طیب‌نیا با اشاره به جزئیات صادرات محصولات فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده محصولات تخت در منطقه منا به شمار می‌رود و ۸۴ درصد تولیدات ما در سال ۲۰۲۳ راهی بازارهای داخلی و ۱۶ درصد راهی بازار صادراتی شده است.  
طیب‌نیا افزود: البته در بخش صادرات چالش‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آتی رفع شود. نخست آن که برای فروش و ارائه محصولات متنوع به بازار جهانی محدودیت داریم. همچنین چالش اصلی صادرات در شرایط کنونی کشور عدم امکان برنامه‌ریزی بلندمدت با توجه به باثبات نبودن پیش‌بینی‌ها بر شرایط ارزی و تغییرات احتمالی قوانین و تعرفه‌ها و معافیت‌های صادراتی و ... است. به عنوان نمونه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرات به واسطه محدودیت گذاشتن بر سقف معافیت‌ها در قانون بودجه سال جاری از مواردی است که با توجه به الزام به عرضه ارز با قیمت نیما توجیه صادرات را برای بسیاری شرکت‌ها از بین خواهد برد. 
همچنین زیرساخت‌های کشور برای صادرات باید تقویت شود؛ در بخش لجستیک و حمل و نقل نیاز به بهبود داریم، اسکله‌ها در بنادر باید تقویت شود تا بتوانیم محصولات را با تناژهای بیشتر صادر کنیم.

به گزارش آلاچیق خبر / «اختصاص یک روز به کارگران شاید به لحاظ تعظیم باشد و الّا هر روز، روز کارگران است.»
این جمله ارزنده از اولین پیام امام راحل به مناسبت روز کارگر، مبین این مفهوم عمیق است که برخلاف دیگر مکاتب، در جهان‌بینی انقلاب اسلامی، کار بخشی لاینفک از هویت انسان است و کارگر به این زینت همواره آراسته.

پهنای تاریخ و تمدن ایران عزیز مشحون از زحمات و عرق جبین کارگرانی است که به آبادانی وطن کمر همت بسته اند. از پیامبری که در جایگاه رسالت بود اما پینه‌های دستان کارگری را لایق بوسه دانست تا رهبری راه‌بر که ۱۴۰۰ سال بعد کارگران را در جایگاه رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله تصویر می‌نمود.
بر کسی پوشیده نیست که آنچه کارگران زحمتکش دوشادوش دیگر اقشار در ساختن ایران عزیز ایثار نموده اند از مرارت‌های جهاد و نبرد کمتر نبوده است.
اینجانب همواره مفتخرم در کنار همکاران دیرینه‌ام در جبهه صنعت کشور، خود را خادمی متعلق به جامعه کارگری بدانم.
لذا ضمن عرض خداقوت، صمیمانه ارادت قلبی خود را خدمت شما همکاران گرامی ابراز نموده و دست‌بوس یکایک شما گرامیان گرانقدر هستم.
باشد که دست در دست هم به آبادانی و خلق آینده بهتر برای ایران اسلامی توفیق یابیم.

به گزارش آلاچیق خبر / مدیر ناحیه نورد گرم، پس از کسب این موفقیت غرورآفرین گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تلاشگران عرصه تولید در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه، در راستای اهداف کلیدی شرکت فولاد مبارکه و کشور و همگام با سایر نواحی، با تولید ۵۱۳ هزار و ۱۱۲ تن کلاف گرم در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ رکورد تولید ماهانه جدیدی را به ثبت رساندند و برگ زرین دیگری به مجموعه افتخارات گروه فولاد مبارکه افزودند.

علی حاجیان‌نژاد، تصریح کرد: رکورد قبلی تولید ماهانه کلاف گرم این ناحیه به میزان 510 هزار و 48 تن و در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ محقق شده بود.

وی ادامه داد: با شروع سال جدید، همکاران ناحیه نورد گرم با روحیه و انگیزه مضاعف و در یک کار گروهی بسیار باارزش توانستند رکوردی غرورآفرین از خود بر جای بگذارند. ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با بهره‌مندی از سرمایه انسانی متعهد، در سال‌های اخیر همواره از پرچم‌داران تولید بوده و با تمام ظرفیت در راستای اهداف کلیدی شرکت و کشور گام‌های بلندی برداشته است. به‌ویژه در چند سال گذشته، به دنبال اعمال تحریم‌های سخت و تغییر اوضاع بازار ورق کشور، ناحیه نورد گرم با انعطاف‌پذیری خود توانست پاسخگوی نیاز بازار داخلی باشد و با تولید انواع ورق در ابعاد و کیفیت‌های سخت و بحرانی مطابق نیازهای موجود، نه‌تنها تولید خود را کاهش نداد، بلکه در زمینه کیفیت تولید پیشرو بوده است.

مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه از عوامل ذیل به‌عنوان مهم‌ترین دلایل کسب این رکورد نام برد: انگیزه بالای نیروی انسانی؛ برنامه‌ریزی مناسب و دقیق تولید؛ انجام عملیات تعمیراتی با دقت حداکثری در حداقل زمان ممکن؛ افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات؛ پشتیبانی حداکثری و بسیار خوب واحدهای پشتیبانی از تولید؛ برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بهینه تعمیرات در توقفات هفتگی.

 حاجیان‌نژاد این دستاورد مهم را به کلیه همکاران، ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک گفت و از حمایت‌های مدیریت ارشد شرکت، زحمات بی‌دریغ کلیه همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی سایر نواحی و شرکت‌های پیمانکار همکار این ناحیه تشکر و قدردانی کرد.

تولید بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم موردنیاز کشور در خط نورد گرم فولاد مبارکه

مدیر خط نورد گرم نیز در تکمیل این خبر گفت: در سال جدید همکاران سخت‌کوش ناحیه نورد گرم با عزمی راسخ جهت افزایش تولید و بهبود رکوردهای تولیدی اقدام نمودند و همگام با سایر نواحی گروه فولاد مبارکه، با همدلی و تلاش مستمر به رکورد جدیدی در تولید ماهانه کلاف گرم در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ دست یافتند.

بنابر اظهارات مسعود نصیری، در حال حاضر در خط تولید نورد گرم فولاد مبارکه، بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم موردنیاز کشور تولید می‌گردد. این خط با مدیریت فرایندهای تولید و تعمیرات و اقدامات کارشناسی مؤثر، چندین سال است که با حداکثر توان خود در مسیر تحقق اهداف استراتژیک کشور حرکت کرده و از ظرفیت‌های تولید نامی خود عبور کرده است. میزان تولید این خط نورد گرم مشابه سایر خطوط، کاملاً به ترکیب ابعادی و گریدی برنامه‌ریزی تولید وابسته است و در سال‌های اخیر، به‌دلیل گرایش سفارش‌های ورق‌های گرم فولادی به تولید ابعاد و گریدهای بحرانی، دست‌یابی به رکوردهای تولید در خط نورد گرم فولاد مبارکه بسیار مشکل است.

وی افزود: این موفقیت غرورآفرین که نتیجه همدلی و تلاش جمعی همکاران در ناحیه نورد گرم است، در حالی رقم خورد که شاخص‌های مهم دیگر، ازجمله ایمنی و کیفیت محصولات ناحیه نورد گرم نیز در بهترین وضعیت خود قرار دارند. کسب مقام برتر عملکرد ایمنی ناحیه نورد گرم در فولاد مبارکه و اهتمام ناحیه در تولید کلاف‌های کیفی موردنیاز واحدهای استراتژیک کشور، مصداق‌هایی از این امر است.

 مدیر خط نورد گرم در پایان، این موفقیت ارزشمند را به کلیه کارکنان شرکت تبریک گفت و از زحمات شبانه‌روزی همکاران ناحیه نورد گرم و پشتیبانی مؤثر سایر نواحی و شرکت‌های پیمانکار این ناحیه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش آلاچیق خبر / مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر و با ارائه گزارشی از عملکرد این ناحیه در سال 1402 گفت: در مجموع اهداف این ناحیه در سال گذشته در تولید گندله، آهن اسفنجی، آهک و دولومیت و ارسال مواد به فولادسازی مطابق برنامه محقق شد.

داریوش رشیدی با اشاره به ثبت رکورد تولید سالانه در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: با تلاش جمعی همکاران ناحیه آهن‌سازی و تأمین به‌موقع آهن اسفنجی و سایر مواد موردنیاز توسط همکاران واحدهای مختلف آهن‌سازی، رکورد تولید فولاد خام با مجاهدت همکاران ناحیه فولادسازی محقق شد.

وی با تأکید بر اینکه محدودیت‌های ناشی از انرژی در سال گذشته باعث از دست رفتن بخشی از ظرفیت تولید شد، گفت: به‌منظور کاهش تأثیر مخرب این محدودیت‌ها تمهیداتی نظیر مدیریت زمان با همیاری تمام واحدهای پشتیبانی‌دهنده در نظر گرفته شد تا ناحیه آهن‌سازی علاوه بر عملکرد موفقیت‌آمیز در سال 1402 با بالاترین سطح آمادگی برای رکوردشکنی در سال 1403 چابک‌سازی شود.

بنابر اظهارات مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه، سال 1403 با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در حالی آغاز گردید که یکی از نقاط قوت فولاد مبارکه مشارکت تمام سطوح پرسنلی در تدوین، برنامه‌ریزی و تحقق اهداف است و همواره تمامی کارکنان از طریق سیستم‌های مشارکتی در پیشبرد اهداف سازمان به ایفای نقش می‌پردازند. تبلور این تشریک مساعی و همدلی با شروعی بلندپروازانه در نخستین روز سال نو هم‌زمان با طراوت بهار و معنویت رمضان و ثبت رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در واحد احیا شماره 1 با تولید 17590 تن و در واحد احیا شماره 2 با تولید 9912 تن و مجموع رکورد روزانه 27502 تن جلوه‌گر شد.

وی با تأکید بر اینکه رکورد جدید نسبت به رکورد قبلی 297 تن افزایش داشته است گفت: در ادامه این رکوردشکنی واحد احیا 2 همچنین موفق شد در تاریخ 11 فروردین برای دومین بار رکورد تولید روزانه خود را با تولید 9960 تن بهبود بخشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: ثبت رکوردهای روزانه و روند تولید به همراه آماده‌سازی تجهیزات و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته نویدبخش کسب رکورد ماهانه جدید در فروردین‌ماه است.

وی پیرامون اهداف این ناحیه در سال جدید چنین گفت: برای تحقق برنامه‌های ناحیه آهن‌سازی در سال جدید هماهنگ با استراتژی سطح کلان شرکت، اقدام به تدوین اهداف و فعالیت‌های اجرایی مرتبط نموده‌ایم. همچنین برای دست‌یابی به بیشترین مقدار تولید، پروژه‌های مرتبط با افزایش ظرفیت تولید در مدول‌‌های احیا مستقیم 1 و 2 و گندله‌سازی و همچنین عملیات بهینه‌سازی در واحدهای آهک‌سازی و دولومیت در دستور کار قرار گرفته است. ضمن اینکه در همین راستا در سال گذشته با نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در واحد انباشت و برداشت و پارک‌های واحد شهید خرازی عملاً این واحد در بالاترین سطح آمادگی خود در حمل مواد در ناحیه آهن‌سازی قرار گرفته است.

مدیر ناحیه آهن‌سازی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از تمامی کارکنان واحدهای تولید، تعمیرات و سرویس‌دهنده اعم از امانی و پیمانکاران مقیم ناحیه عنوان کرد: اهتمام مدیریت ناحیه آهن‌سازی و سایر بخش‌های شرکت، همراهی تمامی کارکنان با اهداف و برنامه‌های تولید شرکت در سایه رعایت موارد ایمنی و کنترل شرایط زیست‌محیطی قطعاً به موفقیت‌های بیشتر فولاد مبارکه منجر خواهد شد.

به گزارش آلاچیق خبر / ایران اسلامی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته و به حول و قوه الهی و با همراهی، همدلی، مجاهدت، مقاومت و ایثار مردم وفادار به انقلاب، علی‌رغم تحمیل جنگی طولانی‌مدت و فشارها و تحریم‌های مضاعف و شکننده، همواره از تمام مصاف‌ها سربلند بیرون آمده و با افتخار به مسیر تعالی آرمان حقیقی خود ادامه داده است.

قطع به‌یقین حضور و مشارکت مردم، مهم‌ترین عنصر کلیدی در تحقق اهداف ملی است و توسعه واقعی در شرایطی محقق می‌شود که ملت و مردم، در تمامی فرایندها و برنامه‌های حاکمیت سهیم و شریک باشند. در سال‌های اخیر که مفهوم توسعه با واژه تولید قرین شده و دست‌یابی به رشد پایدار و توسعه اقتصادی درگرو تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تکیه‌بر توان داخل برای کسب استقلال و خودکفایی بدون مشارکت و همراهی مردم ناقص و بی‌ثمر خواهد بود.

آنچه واضح است این است که در شرایط کنونی، اقتصاد و معیشت مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم و همچنین نظام اسلامی است و اقتصاد توسعه‌یافته و پررونق محصول هم‌افزایی دولت و ملت است؛ نکته‌ای که هوشمندانه و حکیمانه از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی موردتوجه قرار گرفته و بر همین اساس، شعار امسال « جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان نوروزی خود بر این مسئله تأکید مضاعف فرمودند که تولید ملی همچنان شاه‌کلید رفع موانع و مشکلات اقتصادی، تورم، اشتغال و حفظ ارزش پول ملی است و جهش و رونق در این زمینه بدون حضور و مشارکت مردم روی نخواهد داد، علاوه بر این ایشان بر ضرورت الزام به تعهد در همه امور توصیه فرمودند.

تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان صنعت فولاد در سال‌های اخیر به‌عنوان صنعتی مادر و یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولیدی کشور، با ارتقای کمّی و کیفی تولیدات و محصولات خود و توسعه فعالیت‌ها و اجرای طرح‌های توسعه، حماسه‌های متعددی خلق کردند و با درخشش در عرصه تولید و کارآفرینی و خلق دانش و ثروت، جایگاه ایران اسلامی را در صنعت فولاد جهان تثبیت و ایران را به یکی از قطب‌های تولید صنعت فولاد تبدیل کردند.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده فولاد در کشور و الگویی موفق از تحول و امیدآفرینی، با اهتمام به سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی در حوزه صنعت و اقتصاد، با ارتقای تولید و خودکفایی و بومی‌سازی در این عرصه، جلوه موفق و پرافتخاری از توفیق نظام اسلامی است که اتکا به نیروی متخصص و توان داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عظیم ملت ایران در مواجهه با فشارها و محدودیت‌ها را به‌خوبی به نمایش گذاشته و در سال جاری نیز خود را متعهد به تعالی ایران اسلامی در عرصه صنعت و اقتصاد می‌داند.

امروز فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب، بنگاه اقتصادی موفقی در کلاس جهانی است که سهمی 1.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی و 6.5 درصدی در تولید ناخالص بخش صنعت کشور دارد و با اشتغال‌زایی برای قریب به 400 هزار نفر از مردم ایران‌زمین در اقصی نقاط کشور، بالنده، مقتدر و باافتخار به مسیر تعالی ایران اسلامی و کوشش و تلاش برای زندگی بهتر ایرانیان ادامه می‌دهد.

آب و هوا

مزایده املاک مازاد مخابرات

شرکت گاز استان کردستان

شرکت گاز استان کردستان

شرکت گاز استان کردستان

آخرین اخبار
اقتصادی
خرداد 30, 1405
 احسان مشکلانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان با اشاره به جایگاه ویژه کمیته تخصصی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انرژی، از تلاش‌های ...
اقتصادی
خرداد 29, 1405
سردار دکتر منتظرالمهدی در ادامه یادداشت آورده است: بی‌شک، غرض از تحمیل آشوب جنگ به مردم شریف ایران،  تضعیف اراده ملی و آسیب‌زدن به فرهنگ و هویت ...
اقتصادی
خرداد 29, 1405
🔻مهم‌ترین اقدام شرکت در این حوزه، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه متمرکز پساب ذوب‌آهن اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازچرخانی آب در صنعت فولاد کشور است ...

Please publish modules in offcanvas position.